თემა: | ერთიანი საქართველოს მეფე ბაგრატ III (975-1014) |
სწავლის საფეხური | VI-კლასი 8 მოსწავლე |
სპეციალური საგანმანათლებლო საჭიროების მქონე მოსწავლე | არ არის |
მნიშვნელობა/აქტუალობა | შეისწავლიან X-XI ს-ის საქართველოს მდგომარეობას, იმ ფაქტებსა და მოვლენებს, რამაც საფუძველი ჩაუყარა გაერთიანებული საქართველოს შექმნას. იმ სახელოვანი წინაპრების ისტორის,რომლებიც ეწირებოდნენ საქართველის ერთიანობისათვის ბრძოლას.მომავალი თაობები კი წინაპრების მაგალითზე გაიზრდებიან და ისწავლიან სამშობლოს სიყვარულს. |
მიზნები და შედეგები | საზ.მეც.V-VI.6. მოსწავლეს შეუძლია დაახასიათოს სხვსდასხვა ისტორიულ ეპოქაში საქართველოში არსებული მმართველობის ფორმები. საზ.მეც.V-VI.7. მოსწავლეს შეუძლია დაახასიათოს საქართველოს ისტორიის გამორჩეული პიროვნებები, რომლებიც ქვეყნის მმართველობაში მონაწილეობდნენ. საზ.მეც.V-VI.8. შეუძლიათ იმსჯელონ პიროვნების და სხვადასხვა სოციალური ფენის როლზე საქართველოს ისტორიაში. საქართველოს საშინაო და საგარეო პოლიტიკა X-XI ს-ში. ამ დროში განვითარებული მოვლენებს და შედეგებს რომელიც მოუტანა ამ დრომ საქართველოს. რომლის ცოდნა მნიშვნელოვნად შეუწყობს ხელს კრიტიკული უნარ-ჩვევების განვითარებას, აძლიერებს მოტივაციას, ააქტიურებს მის წინარე ცოდნას, შეძლებენ ისტორიული ფაქტების და მოვლენების ერთმანეთთან დაკავშირებას,გაანალიზებას და მის მომავალ დროში გამოყენებას. |
წინასწარი ცოდნა | მოსწავლეებმა უნდა იცოდნენ VII-X ს-ის საქართველოს ისტორია, როგორ დაიშალა საქართველო სამეფო-სამთავროებად. დავით კურაპალატის მოღვაწეობა მისი საშინაო და საგარეო პოლიტიკა.დავითის პერიოდში აგებული ძეგლები და მისი როლი საქართველოს გაერთიანებისათვის. |
შეფასების საგანი და პროცედურები | ზეპირითი პრეზენტაცია,ჯგუფური და ინდივიდუალური მუშაობა, წერითი სამუშაო, პროექტზე მუშაობა და სხვა. რომელიც ფასდება წინასწარ შედგენილი შეფასების სქემით. გაკვეთილის დაწყებამდე მოვამზადოთ ყველა იმ ნივთით, რომელიც მოსწავლეს გაკვეთილისათვის სჭირდება. |
სასწავლო მასალა და რესურსები | VI-კლასის სახელმძღვანელო,რუკა (საქართველო X-XI ს-ში),კომპიუტერი, პროექტორი,დაფა. |
გაკვეთილის მსვლელობა | მასწავლებელმა უნდა შეძლოს მოსწავლეების დაინტერესება ამ თემაზე, დამუშავებული უნდა ჰქონდეს დამატებითი წყაროები, რომ მიაღწიოს ეროვნულ სასწავლო გეგმით განსაზღვრულ შედეგს. აქტიობა 1 ( 5 წთ) დისკუსიის გამართვა.გაკვეთილი ვიწყებ გონებრივი იერიში, ვთხოვ გაიხსენონ რა იციან საქართველოს შესახებ ვუსვამ კითხვებს რომაელების, სპარსელების, არაბების წინააღმდეგ ბრძოლებზე.ვაჩვენებ რუკაზე სამეფო-სამთავროებად დაყოფილ საქართველის საზღვრებს. აქტიობა 2 ( 10 წთ) კლას ვყოფ ჯგუფებად ისინი მუშაობენ ა,ბ, გ, წყაროებზე. თითოეული ჯგუფი წარმოადგენს თავის ნამუშევარს ხდება აზრთა გაცვლა-გამოცვლა ვამოწმებ მათ ნამუშევრებს და გაკვეთილის ბოლოს ვაფასებ. აქტიობა 3 ( 10წთ) გაკვეთილში ჩართულობა ღია და დახურული კითხვები ღია კითხვებით ვამოწმებ მოსწავლეთა ჩართულობას საგაკვეთილო პროცესში. დახურულ კითხვემს ვათავსებ კონვერტში თითო მოსწავლე ამოიღებს კითხვას და პასუხობს მას. აქტიობა 4 (10 წთ) ვამუშავებ დაფაზე შესაბამისობის პოვნა და დაალაგეთ ქროლონოგიური თანმიმდევრობით. ვაფასებ მათ მუშაობას სხვადასხვა კრიტერიუმებით. ( 5წთ) ვაძლევ დავალებას. ( 5წთ) ენციკლოპედიებში და ინტერნეტის საშუალებით მოიძიეთ მასალა ბედიის ოქროს თასის შესახებ. |
გაკვეთილის გეგმა
Georgian
Комментариев нет:
Отправить комментарий